Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

dinsdag, januari 31

The Vampire Diaries: eerste indruk.

Tumblr_l9hbr9j6wb1qd2etgo1_500_large
Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn nonkel en tante een dvd-box van 'The Vampire Diaries - season 1'. Ik was eigenlijk al een tijdje van plan deze serie te gaan bekijken, en was dus superblij toen ik deze dvd-box kreeg.


De dvd-box die ik gekregen heb bevat 5 dvd's met in totaal 22 afleveringen. Elke aflevering duurt ongeveer 41 minuten. Ik vind het best leuk dat ze zo lang duren, dan héb je er ook echt iets aan, vind ik.

Maar wat is nu mijn eerste indruk en waarover denk ik dat de Vampire Diaries zullen gaan?
Ik had eigenlijk nog -bijna- niets van informatie gelezen van waarover deze serie gaat, volledig nieuw dus. Ik had er natuurlijk wel al veel van gehoord, en wist dat het om twee vampieren gaat die vechten voor één meisje, maar verder...niets.

In de eerste aflevering gebeurde er eigenlijk best wel al veel. Een meisje, Elena, en haar broer komen terug op school. Hun ouders zijn omgekomen in een auto-ongeluk. Elena probeert dit te verwerken en ze schrijft haar gevoelens op in haar dagboek. Dan is er ook nog Stefan, de vampier dus, die meteen verliefd wordt op Elena. Er is ook iets met een raaf -of is het een kraai?-, dat ik nog niet helemaal snap. En dan is er ook nog Stefans broer Damon -de 'slechte broer'-, Elena's vriendin die denkt dat ze in de toekomst kan kijken, ofzoiets, en  zoals in iedere Amerikaanse serie is een zoiets als 'de populaire blondine'. Volgens mij heet ze hier Caroline? Ik weet nog niet of deze de bitch wordt of juist 'het blonde meisje die er helemaal niets aan kan doen dat ze blond en gemeen is'.

Ik hoop nu echt dat er niet te veel TVD-fans zijn die deken: 'Hé? Dat klopt helemaal niet?!'.
Maar, vergeef mij, het is ook nog maar de eerste aflevering, niet? :D

Tumblr_lng61yqw8w1qlets7o1_500_large

Eerste indruk?
Wauw! Ik had het eerlijk gezegd...saaier verwacht. Niet dat ik slechte verwachtingen ofzo had. Ik had ook gedacht dat ik Elena niet zo'n leuk personage zou vinden, maar eigenlijk vind ik haar geweldig! Ik ben ook wel benieuwd wat die raaf/kraai nu precies met de hele serie te maken heeft. Als het al een betekenis heeft. En over de twee vampierbroers: voorlopig ben ik volgens mij wel Team Stefan! Ik weet niet, van het eerste moment dat ik Damon zag dacht ik: 'Ga weg, en blijf weg.' Ofzoiets. Maar natuurlijk kan dat nog veranderen. :D

Hebben jullie deze serie gezien?
En voor wie kiezen jullie: Damon of Stefan?
Let me know!

Liefs, Chloé