Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

woensdag, augustus 22

Catrice versus NYC: lipstick.

Catrice en NYC zijn echt wel mijn favoriete make-up merken. Ze zijn budgetproof en nog eens van goede kwaliteit. Maar ik wou wel eens weten welk ik nu echt het beste vind, omdat ik dat zeer moeilijk vind om te zeggen. Daarom besloot ik twee lipsticks te reviewen, om ze vervolgens met elkaar te vergelijken...




Zoals je ziet gaat het hier om de lipsticks 'Modern Love' van NYC en 'Frozen rose' van catrice. 'Frozen Rose' had ik het eerst. Ik vond het kleurtje echt zó mooi. Ook vind ik de naam heel erg goed bij het kleur passen, want het doet me echt wel denken aan rozen. 'Modern Love' is een iets feller kleurtje, maar zeker niet te fel. Dit doet me dan weer meer denken aan kauwgom en -ik weet niet waarom- shoppen, haha.


De verpakking 
Qua verpakking vind ik het heel moeilijk om te zeggen welke van de twee mij het meest aanspreekt. Ik vind die zwarte onderkant met de zilveren letters van NYC er heel mooi uitzien, maar de lipstick van catrice ziet er duurder uit, vind ik. Die verpakking is dan ook veel steviger dan die van NYC, die je niet zomaar in je tas kan meenemen, want ik heb al een paar keer meegemaakt dat het dopje eraf gaat en mijn hele tas versierd is met kauwgomroze strepen - niet leuk.

De prijs
De lipsticks van NYC zijn te koop voor €2.99 per stuk, die van Catrice kosten net iets meer, namelijk
€3.99. Doordat de verpakking van de lippenstiften van Catrice van veel betere kwaliteit is, vind ik die prijs net goed. Natuurlijk zijn ze sowieso heel goedkoop.

De lippenstift zelf
Persoonlijk vind ik de lippenstift van NYC veel leuker om te dragen. Als ik namelijk die van Catrice opdoe, zien mijn lippen er echt vreselijk droog uit. Alsof ze schreeuwen om lipgloss. De lippenstift van NYC daarentegen vind ik perfect. Het kleur -fel roze- komt heel mooi uit, maar het is zeker niet te fel. Wat me wel opviel was dat die van Catrice superlekker ruikt, haha.

Links: Modern Love
Rechts: Frozen rose

Conclusie?
Volgens mij vind ik de lipstick zélf -dus niet de verpakking- van NYC het beste. De verpakking is zeker en vast 10x beter bij Catrice: hij ziet er chique uit en is nog eens stevig ook. Bovendien komt het deksel niet los, wat bij NYC wel het geval is. Nog een belangrijk detail is dat je bij NYC de lipstick niet helemaal in de verpakking kan draaien, er komt dus steeds nog een stukje boven met als gevolg dat het stukje plastic altijd vuil wordt...

Ideaal zou dus de lippenstift van NYC in de verpakking van Catrice zijn! ;')

Wat is jullie favoriete merk voor lippenstift? En willen jullie dat ik meer reviews doe?

Liefs!