Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

donderdag, augustus 16

Review: Garnier ultra doux herstellend haarmasker.


Garnier is echt mijn favoriete merk qua haarproducten. Dit haarmasker, speciaal voor droog en beschadigt haar, belooft voller en sterker haar, tot aan de puntjes. Ook schijnt het te zorgen voor levendig, zacht en soepel haar. Klinkt allemaal geweldig, maar werkt het ook echt...?


Zo ziet de pot er vanbinnen uit. (bij mij is hij wel bijna leeg)
Omdat mijn haar de laatste maanden zeer droog en beschadigd is door het stijlen, ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuw haarproduct. Als eerste ging ik kijken bij de Garnier-producten. Garnier is echt mijn favoriete merk als het op haarproducten aankomt. Als eerste vind ik de flessen heel mooi (al is dat nu niet het belangrijkste), maar ook de geur is geweldig. En dat is zeker ook het geval bij dit haarmasker. Vanaf het moment dat je de geeloranje pot opent, komt een fruitige geur vrij. Ik kan niet heel goed zeggen naar wat het precies ruikt, maar het ruikt in ieder geval supergoed! :')

Dan de werking... Dit is wat het haarmasker belooft te doen:
Dit nieuwe herstellend masker voor droog, beschadigd haar van Garnier Ultra Doux combineert voedend en herstellend mango en verzachtende en satinerende Tiarébloemen. De romige en lichte crème smelt onmiddellijk in het haar. Resultaat: Gevoed en hersteld, het haar is voller en sterker tot aan de puntjes.Het is gemakkelijk te kammen en is opnieuw soepel, levendig en voelt zacht en gesatineerd aan. Gebruiksadvies: Rijkelijk verdelen op gewassen handdoekdroog haar, laat 3 minuten intrekken en spoel grondig uit. 
 
De verpakking zegt dus dat je de crémespoeling moet verdelen op gewassen, handdoekdroog haar, 3 minuten laten intrekken en vervolgens uitspoelen. Het haarmasker is zeer makkelijk te 'verdelen' op je haar, een nadeel is dat je wasbak wel redelijk vuil wordt, maar dat vind ik nu niet zo'n groot probleem. Bij het uitspoelen viel me meteen op dat mijn haar echt ongelooflijk zacht aanvoelt. Het is wel belangrijk dat je het haarmasker zéér goed uitspoelt, anders is je haar supervettig en bijna niet in model te brengen. (Geloof me, ik heb het meegemaakt).

Resultaat? Het is al zeker een feit dat je haar makkelijk te kammen is, maar daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Na dit haarmasker is mijn haar ook superzacht en voelt het ook echt gezonder aan. Helaas is dat alleen de eerste dag, de volgende dag is het al heel wat minder. Ik denk niet dat het je haar sterker en voller maakt, en al zeker niet tot in de puntjes, want ik heb nog steeds gespleten punten. Maar misschien is mijn haar hier gewoon te beschadigd voor. (Ik moet echt stoppen met stijlen en brushen...)

Voor de geïnteresseerden: de ingredienten!

Voordelen:

  • de geur
  • goedkoop (ongeveer 6 à 7 euro)
  • je haar voelt zachter en gezonder aan
  • gemakkelijk aan te brengen
Nadelen:
  • het product is zeer vettig met als gevolg dat ook je douche/wasbak vettig wordt
  • blijft niet zo heel lang
  • je hebt best wel veel nodig met als gevolg dat deze pot snel op is, maar de goedkope prijs maakt dan dan weer goed

Ik vond dit product eigenlijk wel goed, en ga het waarschijnlijk wel opnieuw kopen.

Oproep: Heb jij een product die je telkens opnieuw zou kopen? Iets dat je helemaal niet meer kunt missen? Laat het me weten! Stuur een mailtje naar fairytalesaddicted@gmail.com met als onderwerp 'Mijn favoriet product', en vertel waarom jij dat product zo geweldig vind. 'Interviews' komen op de blog, en natuurlijk zijn ze ook gewoon handig, voor mij, omdat ik steeds op zoek ben naar nieuwe producten. :D (Hier komt nog een aparte post over).

Liefs