Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

zaterdag, april 21

The magic of Photoscape.



Photoscape vind ik echt een geweldig programma. Je kan een simpele foto omtoveren tot een foto die zo op weheartit zou kunnen staan. Dit programma heb ik nog niet zo heel lang, maar wel net lang genoeg om te weten welke effecten er leuk samengaan. In dit postje laat ik jullie dus mijn favoriete Photoscape-effectjes zien! Benieuwd? 

Voor de mensen die dit gewéldige programma nog niet op hun computer staan hebben: SHAME ON YOU! ;) Voor Photoscape heb je helemaal geen ervaring nodig, het is zo gemakkelijk dat iederéén er kan mee werken. Het is alleen de kunst om effecten zo te combineren dat je foto's er fabelachtig uitzien.

Zo ziet Photoscape eruit op je computer. Zoals je kan zien, staan links je afbeeldingen. Rechts komt dan de foto die je gaat bewerken.

De effecten die ik persoonlijk het leukst vind, vind je door op 'Zeef' en vervolgens op 'Filmeffect' te klikken. 

Om aan te tonen hoe Photoscape je foto's nu eigenlijk mooier maakt, heb ik een paar foto's voor jullie bewerkt. Links staat telkens de foto voor ik Photoscape gebruikt heb, rechts de bewerkte versie ervan. Voor de liefhebbers van 'mijn effectje' heb ik eronder geschreven hoe je dit kan doen.
(Bron: weheartit)

Zeef -> Filmeffect -> Bioscoop: krachtig + Provia krachtig + Portra krachtig + Afga krachtig

Zeef -> Filmeffect -> Bioscoop: krachtig + Provia krachtig + Portra krachtig + Afga krachtig

Zeef -> Filmeffect -> Bioscoop krachtig -> Velvia krachtig

Zoals je ziet kan je met Photoscape je foto's nog mooier maken. Dit doe ik dan ook veel met mijn eigen foto's. Hier zijn een paar voorbeelden:

Dit effect is hetzelfde als de twee eerste foto's hierboven, maar dan nog eens zwartwit gemaakt. Ik zie nu trouwens pas dat er een hele rare, roze plek op mijn arm zit! Gelukkig is dat alleen op die foto.


Hebben jullie Photoscape al? Zoja, wat vinden jullie ervan? Let me know!

Voor de mensen die dit nog niet hebben en wel nieuwsgierig zijn: jullie kunnen het programma hier downloaden. Dit programma is volledig gratis!


Liefs! <3