Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

dinsdag, juli 10

Filmptip: Snow White and the Huntsman.

Tumblr_m6cex5zda91r7n4oho9_1280_large
In 'Snow White and the Huntsman' wordt het klassieke sprookje 'Sneeuwwitje' opnieuw verteld, maar dan net iets anders. Charlize Theron speelt de 'Evil Queen', jaloers op Sneeuwwitje vanwege haar schoonheid. Ze stuurt een jager op haar af, die haar moet doden. Die leert Sneeuwwitje echter hoe ze zichzelf moet verdedigen...



Tumblr_m6cex5zda91r7n4oho2_1280_large

'Koningin Ravenna verneemt dat haar stiefdochter Sneeuwwitje haar zal opvolgen als leidster van het koninkrijk en de mooiste van het land. De magische spiegel vertelt haar dat, wanneer ze Sneeuwwitjes hart opeet, ze voor altijd zal leven. Wanneer Sneeuwwitje achter de snode plannen van haar stiefmoeder komt, vlucht ze het donkere woud in. De koningin huurt 'The Huntsman' in om Sneeuwwitje te vangen en haar te brengen. De jager krijgt echter medelijden met Sneeuwwitje en leert haar de kunst van strijd voeren. Sneeuwwitje, tezamen met de zeven dwergen en Prins William, start vervolgens een oorlog om de koningin van de troon te stoten.'

Ik vond Snow White and the Huntsman echt een superspannende en leuke film. Dat is denk ik vooral te danken aan Charlize Theron, die de rol van de Evil Queen vertolkt. Wauw, zij kan zó goed acteren! Chris Hemsworth (the Huntsman) en Sam Claflin (prins William) deden het ook erg goed. Alleen Kristen Stewart vond ik wat minder. Ten eerste vind ik haar helemaal niet in het beeld van Sneeuwwitje passen. In de film werd gezegd dat 'Snow White het leven zelf is', maar ik zie Kristen Stewart toch nog niet snel lachend in een veld vol bloemen rondhuppelen. (; In Twilight vond ik haar ook al redelijk 'emotieloos', dus ik vind dat er wel betere meisjes zijn om Sneeuwwitje te spelen. (Vanessa Hudgens, bijvoorbeeld?) Maar voor de rest vond ik dit een heel mooie film!


Hebben jullie deze film al gezien? Of zijn jullie van plan hem nog te gaan bekijken?

liefs, Chloé