Klik hier voor een correcte weergave van fairytalesaddicted.

dinsdag, mei 1

DIY: smoothie time!

Heb je eens even niets te doen ? Of wil je eens iets anders als ontbijt dan dat fruitsap die op den duur zó tegensteekt? Smoothies zijn niet alleen ongelooflijk lekker, maar ook nog eens gezond. Je hoeft er namelijk geen kilo suiker bij te doen om ze lekker te laten smaken...In dit postje toon ik jullie één van mijn favoriete recepten: de aardbeiensmoothie. Jumjumjum!

Als ik aan smoothies denk, denk ik aan roze, roze en nog eens roze. Ik denk ook aan aardbeien en de verrukkelijke smaak van kersenbloesemijs. (Jummieeee!) Wat ik ook zo leuk vind aan smoothies is dat ze zó gemakkelijk te maken zijn, en meestal hoef je niet eens naar de winkel te fietsen, want de ingrediënten zijn helemaal niet zo speciaal.

Tumblr_lmqt03ldgj1qfateqo1_500_large

Wat heb je nodig?
 -voor ongev. 4 personen-

♥ een handjevol aardbeien
♥ 1 banaan
♥ 50 cl melk
♥ 35 cl witte yoghurt
♥ 1 eetlepel honing (sommigen vinden dit lekker, sommige niet)
♥ een zakje vanillesuiker of enkele druppels vanille-extract
Hoe maak je het ?
Het enige wat je moet doen, is al je ingrediënten mixen in de blender. Het best snij je wel nog even de aardbeien in stukjes, dat maakt het makkelijker. Als je smoothie klaar is schenk je hem gewoon in in glazen, die je nog kan afwerken met een stukje aardbei/ananas/banaan op de rand. Een suikkerrandje is natuurlijk ook altijd leuk, hiervoor maak je de randen van je glazen nat en dompel je die vervolgens in de suiker. 

Hoe maak je je smoothie nóg lekkerder?
Om je smoothie nog yummie-er (is dat een woord?) te maken, kan je er bijvoorbeeld nog één of twee bolletjes ijs bijdoen. Het lekkerste vind ik persoonlijk vanille- of kersenijs. En voor degenen die houden van zoet, strooi dan een beetje suiker op je smoothie. Yumyumyum! (Ik moet echt stoppen met dat woord te gebruiken!)

Gaan jullie dit recept proberen? 

Liefs, Chloé.